Výhody outsourcingu účetních služeb
Zajištění správy účetní a daňové agendy představuje pro podnikatele mimo jiné rozhodnutí, zda veškeré činnosti vykonávat vlastními silami, resp. s využitím interních zaměstnanců a nebo zda správu této agendy, případně určité její části přesunout mimo podnik – na specializovanou firmu.
Zajistit vedení účetnictví a daňové agendy vlastními silami znamená pro podnikatele [živnostníka i větší společnost] nemálo starostí a dodatečných nákladů. Znamená to potřebu znát desítky, ne-li stovky zákonů, vyhlášek, nařízení a jejich aktualizací. Znamená to zatížit svou firmu množstvím činností, které s jejím předmětem podnikání nesouvisejí. Představuje to množství času i nákladů utopených v jednání s úřady a zpracovávání často zbytečné bohužel však povinné administrativy.
Využití specializované firmy přináší odbourání této nepříjemné a nákladné zátěže. Přesunutí těchto činností a odpovědnosti s nimi spojené na externí firmu znamená pro Vaši společnost značné zeštíhlení, redukci fixních i celkových nákladů a uvolnění prostoru pro vlastní zisk generující aktivity. Dále to mimo jiné znamená, že:
-
nemusíte vyplácet mzdu svých interních účetních zaměstnanců a hradit za ně zdravotní a sociální pojištění, nemusíte platit zaměstnancům dovolenou, svátky a další neopracovaný čas, nemusíte jim poskytovat všechny výhody plynoucí ze zákoníku práce, nemusíte platit neustálé školení svých zaměstnanců,
-
nepotřebujete další kancelářské prostory a ušetříte tak s nimi spojené pořizovací i provozní náklady, nemusíte pořizovat další výpočetní techniku, ekonomický software a jeho aktualizace,
-
jako stálý klient máte možnost čerpat i jiné než účetní a daňové služby, které by stejně musely být zajištěny externě [např. zpracování projektu pro získání úvěru], s výraznou slevou, případně zcela zdarma,
-
služby externí firmy jsou Vám oproti práci interního zaměstnance k dispozici neustále, externí firma si nevybírá dovolenou, není nemocná v pracovní neschopnosti, ani Vám záhy po podpisu smlouvy nezmizí na čtyři roky na rodičovskou dovolenou, zaměstnanci externí firmy jsou vzájemně zastupitelní, účetní a daňové konzultace dle potřeb klienta i mimo běžnou pracovní dobu jsou u nás samozřejmostí
-
eliminujete nebezpečí, že interní zaměstnanci vykonávající stále určité rutinní činnosti, nebudou mít dostatek znalostí, zkušeností, resp. invence pro řešení nenadálých nebo neobvyklých situací ať už z pohledu daňové optimalizace nebo účetnictví. Specializovaná firma řeší neustále řadu případů, z různých oborů podnikání, různých oblastí účetní problematiky a daňové legislativy.
-
v neposlední řadě to znamená plnou odpovědnost externí firmy za jí poskytované služby, pokud by došlo v důsledku případného pochybení ze strany externí firmy k nějaké škodě (např. vyměření pokuty, penále nebo úroku z prodlení ze strany FÚ), externí firma tuto škodu klientovi zcela uhradí, na což by měla mít uzavřeno pojištění profesní odpovědnosti (u nás je samozřejmostí).