Outsourcing

 

Výhody outsourcingu účetních služeb

 

Zajištění správy účetní a daňové agendy představuje pro podnikatele mimo jiné rozhodnutí, zda veškeré činnosti vykonávat vlastními silami, resp. s využitím interních zaměstnanců a nebo zda správu této agendy, případně určité její části přesunout mimo podnik – na specializovanou firmu.

 

Zajistit vedení účetnictví a daňové agendy vlastními silami znamená pro podnikatele [živnostníka i větší společnost] nemálo starostí a dodatečných nákladů. Znamená to potřebu znát desítky, ne-li stovky zákonů, vyhlášek, nařízení a jejich aktualizací. Znamená to zatížit svou firmu množstvím činností, které s jejím předmětem podnikání nesouvisejí. Představuje to množství času i nákladů utopených v jednání s úřady a zpracovávání často zbytečné bohužel však povinné administrativy.

 

Využití specializované firmy přináší odbourání této nepříjemné a nákladné zátěže. Přesunutí těchto činností a odpovědnosti s nimi spojené na externí firmu znamená pro Vaši společnost značné zeštíhlení, redukci fixních i celkových nákladů a uvolnění prostoru pro vlastní zisk generující aktivity. Dále to mimo jiné znamená, že:

  • nemusíte vyplácet mzdu svých interních účetních zaměstnanců a hradit za ně zdravotní a sociální pojištění, nemusíte platit zaměstnancům dovolenou, svátky a další neopracovaný čas, nemusíte jim poskytovat všechny výhody plynoucí ze zákoníku práce, nemusíte platit neustálé školení svých zaměstnanců,

  • nepotřebujete další kancelářské prostory a ušetříte tak s nimi spojené pořizovací i provozní náklady, nemusíte pořizovat další výpočetní techniku, ekonomický  software a jeho aktualizace,

  • jako stálý klient máte možnost čerpat i jiné než účetní a daňové služby, které by stejně musely být zajištěny externě [např. zpracování projektu pro získání úvěru], s výraznou slevou, případně zcela zdarma,

  • služby externí firmy jsou Vám oproti práci interního zaměstnance k dispozici neustále, externí firma si nevybírá dovolenou, není nemocná v pracovní neschopnosti, ani Vám záhy po podpisu smlouvy nezmizí na čtyři roky na rodičovskou dovolenou, zaměstnanci externí firmy jsou vzájemně zastupitelní, účetní a daňové konzultace dle potřeb klienta i mimo běžnou pracovní dobu jsou u nás samozřejmostí

  • eliminujete nebezpečí, že interní zaměstnanci vykonávající stále určité rutinní činnosti, nebudou mít dostatek znalostí, zkušeností, resp. invence pro řešení nenadálých nebo neobvyklých situací ať už z pohledu daňové optimalizace nebo účetnictví. Specializovaná firma řeší neustále řadu případů, z různých oborů podnikání, různých oblastí účetní problematiky a daňové legislativy.

  • v neposlední řadě to znamená plnou odpovědnost externí firmy za jí poskytované služby, pokud by došlo v důsledku případného pochybení ze strany externí firmy k nějaké škodě (např. vyměření pokuty, penále nebo úroku z prodlení ze strany FÚ), externí firma tuto škodu klientovi zcela uhradí, na což by měla mít uzavřeno pojištění profesní odpovědnosti (u nás je samozřejmostí).

 

 

Kontakt

ROLSI - vedení účetnictví
Simona Rolínková
Ing.Vladimír Rolínek
Sídliště 791, Trhové Sviny

721 750 202, 606 949 474

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode